125 מיליון $ יושקעו בסטארטאפים ישראליים בתחומי החלל

נדב דוד No Comments on 125 מיליון $ יושקעו בסטארטאפים ישראליים בתחומי החלל

קרן הון-סיכון חדשה ראשונה מסוגה בישראל תשקיע 125 מיליון דולר בחברות סטארטאפ ישראליות בתחומי החלל וה-DeepTech

תחנת חלל • אילוסטרציה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

קרן הון-סיכון חדשה ראשונה מסוגה בישראל, "Earth & Beyond Ventures( EBV)" הכוללת שותפים מחברות ענק בינלאומיות בתחומי התעשיה והחלל תשקיע 125 מיליון דולר בחברות סטארטאפ ישראליות בתחומי החלל וה-DeepTechהמפתחות טכנולוגיות דו-שימושיות, להן יישומים אפשריים הן על פני כדור הארץ וכן בחלל.

שותפי הקרן הינם, בין השאר, דניאל רקנאטי המייסד של Rhodium, ד"ר ישראל בירן, דורון זאור, עופר אסיף מטעם חברת חלל-תקשורת (Spacecom), דורון לנדוי וזאק פייגן. הועדה המייעצת של הקרן (EBV) כוללת מקצוענים בעלי ניסיון רב בתחומי החלל ותעופה כמו מנכ"ל התעשייה האווירית לשעבר, יוסי וייס, ראש המכון לחקר החלל של הטכניון, פרופ' אהוד בכר ושר המדע והטכנולוגיה לשעבר, יזהר שי. בנוסף, הקרן גם נתמכת על ידי רשות החדשנות בישראל.

בין משקיעי הקרן המרכזיים ניתן למצוא את חברות בינלאומיות ידועות כגון Corning ארה"ב, מובילה עולמית בתחום של פיתוח ויצור חומרים מתקדמים, אשר פיתחה בעבר את הזכוכית לחלונות מעבורת החלל במשימת אפולו-11 לירח ומשמשת כספקית רשמית של נאס"א במשך חמשת העשורים האחרונים. חברת Kyocera, ענקית האלקטרוניקה היפנית, חברת Samtec ארה"ב, יצרנית רכיבי תקשורת אלקטרוניים וחברת חלל-תקשורת (Spacecom) המספקת שירותי תקשורת באמצעות לווין. עבור רבים ממשקיעי הקרן, זוהי פעילות ההשקעה הרשמית הראשונה שלהם בישראל, המהווה הלכה למעשה את שער הכניסה שלהם אל ה"סטרטאפ ניישן".

השקת הקרן מגיעה בתקופה של צמיחה מהירה של תעשיית ה"ניו ספייס" המכונה גם "החלל המסחרי האזרחי", צמיחה המובלת על ידי יזמים מהשוק הפרטי כמו אילון מאסק וג'ף בזוס (להבדיל מההשקעות העבר אשר נעשו בעיקר ע"י ממשלות). במהלך העשור האחרון ההשקעה הפרטית הכוללת במגזר זה גדלה מ-300 מיליון דולר ליותר מ-10 מיליארד דולר וצפויה בתוך כ-20 שנה להניב הכנסות של מעל טריליון דולר. צמיחה זו מונעת בין היתר על ידי ההתפתחויות הטכנולוגיות, ביקוש הולך וגובר לשירותים מבוססי חלל, ומשימות שאפתניות של נאס"א כולל חזרה לירח והנחתת בני אדם על המאדים.

התפתחויות אלו לצד ההתעניינות העולמית המחודשת, הובילו לכך ששוק החלל נפתח בפני חברות אזרחיות וסטרטאפים שעוסקים במגוון יכולות כגון פיתוח טכנולוגיות לאחסון ועיבוד נתונים מבוססי חלל, ייצור בחלל, יישומים לשהייה ממושכת בחלל, תצפיות משופרות על כדור הארץ, חומרים משופרים ללויינים קטנים וקלים יותר ואף התיישבות על הירח ובמאדים. יתרה מכך, סטרטאפים המפתחים טכנולוגיות כמו מוליכים למחצה, רובוטיקה, חומרים חדשים, חיישנים, אנרגיה סולארית, תחליפי מזון, לכידת פחמן, מחשוב קוונטי, טכנולוגיות מים, ניהול פסולת, אופטיקה, פלטפורמות תקשורת, ועוד – עשויים להיות גורם מכריע בהנגשת השימוש הנרחב בחלל לכלל האנושות. בטווח הקצר, אותן הטכנולוגיות ישמשו לפתרון אתגרים על פני כדור הארץ כמו אקלים, אנרגיה, חומרים, מחשוב, וכיו"ב. חברות אלו, אשר למעשה מפתחות טכנולוגיות דו-שימושיות לכדור הארץ וגם לחלל הן אלו בהן Earth & Beyond Venturesמתכננת להשקיע.

ברוך שחורי, מנכ"ל EBV: "לישראל הישגים ומעמד בינלאומי מוביל בפיתוח טכנולוגיות חדשניות בתחומי הסייבר, פינטק, תחבורה ובינה מלאכותית. התפקיד שלנו, יחד עם המשקיעים והשותפים, לזהות ולתמוך בטכנולוגיות ורעיונות חדשניים בתחילת דרכם כדי לתמוך במעמדה המוביל של ישראל גם בתחום החם של תעשיית החלל."

בנוסף לפעילויות ההשקעות, EBV פועלת יחד עם השותפים האסטרטגים לקידום וחיזוק האקוסיסטם הישראלי בתחומי החלל והדיפטק. במסגרת זו, הקרן פועלת, מקימה ומקדמת מגוון רחב של פרויקטים עסקיים, אירועים ומפגשים, תוך תמיכה ביוזמות מקומיות ועולמיות וחיבור שחקנים מובילים בישראל ובעולם.

חשוב לציין את השקעתה של Kyocera בקרן EBV, אשר הינה אחת מיצרניות הרכיבים האלקטרוניים המובילות בעולם ובעלת היקפי מכירות של מיליארדי דולרים לתעשייות הרכב, מכשירים ניידים, חיישנים מתקדמים, פאנלים סולאריים ועוד. כבר היום, החברה הינה ספקית אסטרטגית לתעשיית החלל ומייצרת רכיבים חשובים לטלסקופים וללווינים. "אני שמח מאוד לקבל את ההזדמנות לשתף פעולה עם Earth & Beyond Ventures כדי לחקור יחד הזדמנויות עסקיות חדשות בשוק טכנולוגיית החלל הישראלי, שלדעתנו הן בעלות פוטנציאל צמיחה עתידי גבוה. קבוצת קיוסרה תרמה לתעשיית טכנולוגיות החלל באמצעות מגוון רחב של מוצרים ואני מצפה לראות עוד תרומות רבות מההשקעה האסטרטגית הזו בישראל וב-Earth & Beyond Ventures," אמר קואצ'י קאנו, מנכ"ל Kyocera Corporation.

 



0 תגובות